CS:GO Update – Cache & Nuke Updates

CS:GO Update 05.05.2016

Wichtige Änderungen an Cache und Nuke

Die Osterhühnchen verabschieden sich bis nächstes Jahr und optisches Feintuning an den Maps Cache und Nuke. Hier lest ihr alles rund um das neue CS:GO Update.

Cache & Nuke Update

Es ist schon das vierte Update innerhalb weniger Wochen. In diesem Update gab es optische Änderungen an den Maps Cache und Nuke.

Map Änderungen

Cache

Über die Änderungen von dem Mapersteller FMPone an seiner Map Cache, haben wir bereits einen ausführlichen Artikel geschrieben. HIER könnt ihr alles im Detail noch einmal nachlesen.

Die Qualität vieler Texturen wurde verbessert und sorgt für mehr Übersichtlichkeit. Wichtigste Neuerung ist, dass der Spieler nun in den Vent von außen reinschauen kann.

Nuke

Das Navigationsgitter der Bots ist nun optimiert und Bots können nun über Secret nach B gelangen. Die Kiste, welche vor Garage den Blick auf Silo und Catwalk. Dazu schraubte VALVE noch an der performance der Map.

Alt + Tab Bug gefixxt

Wenn man aus dem Spiel raustabbte, kam es vor, dass die in Game Sounds falsch abgespielt wurden. Dieser Fehler hat VALVE mit dem CS:GO Update nun behoben. Die Osterhühner  sind nun endlich wieder normale Hühner. Ebenso ist der Sound bei dem defusen einer Bombe nun in einem größeren Umkreis hörbar.

Patchnotes 05.Mai

Zum Orginalen Post

[MISC]

– Fixed possible remote code execution bug in KeyValues parsing. Thanks to xPaw for finding and reporting the issue!
– Fixed a bug allowing community servers to override certain game files.
– Added support in vbsp for clip brush textures with different material types.
– Added CS:GO in-game blog localization for Finnish.
– Significantly reduced holiday cheer.
– Added convars cl_weapon_debug_show_accuracy and cl_weapon_debug_show_accuracy_duration
— With “cl_weapon_debug_show_accuracy 1,” when a shot is fired, a 12 inch circle will be drawn at the Effective Range of the weapon, i.e, the farthest distance at which the shot is guaranteed to fall within a 12 inch circle.
— With “cl_weapon_debug_show_accuracy 2,” when a shot is fired, a circle will be drawn at the surface that is aimed at showing the area that could have been hit by the bullet given its inaccuracy.
— cl_weapon_debug_show_accuracy_duration ( default 10 ) determines how long the debug circles last.
— The further the shot is into the spray sequence, the more red the circle will be.

[AUDIO]

– Increased radius of c4 disarm sound
– Fixed some cases where alt-tabbing away and back to the game would cause incorrect sounds to play

[MAPS]

Cache
— Visibility improvements based on color-blind player feedback
— Texture improvements
— New vent models
— Added subtle markers for grenade throws (thanks James Bardolph)
— Added plant-zone decals to Bombsite B
— Added graphic for “Sun-room” (thanks Thurnip)
— Fixed fade distance on crate in checkers
— Fixed weapons being irretrievable under vent
— Fixed all known bomb-stuck spots
— Fixed an exploit involving flashbangs from mid into checkers
— Fixed pixelwalks at mid, T-Spawn, A main, A site
— Improved .nav mesh (thanks p_NM)

Nuke
— Improved accuracy of grenade clips on metal containers
— Clip brushes now play the correct material type footstep sound
— Performance optimizations
— Removed crate stack from CT side
— Removed railings outside HUT
— Removed railings at top of Heaven ladder
— Lowered ambient soundscape volumes
— Door opening and closing predictability fixed
— Improved .nav mesh (thanks Bez)
— Fixed +use interaction through tool or clip brushes
— Fixed double doors being blocked by their sibling door being blocked by the player

 

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19 | Technikjournalismus Student

Mit Konsolen Spielen groß geworden und nun verrückt nach eSport.