CS:GO Update – Map & Casual Mode Änderungen

CS:GO Update 09.06.2016

Map & Casual Mode Änderungen

VALVE veröffentlichte am 09.Juni ein CS:GOUpdate. Einige Änderungen & Fixes gab es auf verschiedenen Maps und der Casual Mode bekam ein nettes Update. Genauere Infos findet ihr in diesem Artikel.

CSGO Update

Ein neues Update für CS:GO ist erschienen mit der build Versionsnummer 1.35.3.6. Darin enthalten sind einige Map Änderungen und Fixes. Die Größte Änderung gab es am B Spot auf der map de_cobble und auf dem B Spot auf de-nuke. Um auf Titanic zu gelangen braucht man keinen Bosst von einem Teamkameraden mehr. Eine Treppe an der wand entlang bietet Zugang zur Platform und Einsicht auf B Lang.

cobble stairs

Auf Nuke hat das Silo vom B Spot nun eine Leiter bekommen. Die CTs können nun einfacher eine auf dem Silo geplantete Bombe entschärfen.

nuke ladder

Neben den Map Änderungen gab es eine weitere Interessante Neuerung. Das eigene Team wird ab sofort mit Geld entschädigt, wenn ein Spieler sich selbst umbringt oder disconnected. Außerdem ist es in Casual Matches nicht mehr möglich für die gerade eben gespielte Map zu voten. Nun können wir im Deathmatch auch endlich andere Maps außer Dust 2 spielen.

Patchnotes 31.Mai

Zum Orginalen Post

[MISC]
– Replaced the penalty for the suicide or disconnection of a player. Instead of the elimination of round-end income, a living enemy player now receives compensation equal to the missed kill reward opportunity.
– On Valve official servers, the current map will be excluded from the vote options at the end of a match.
– Modified behavior of mp_endmatch_votenextmap_keepcurrent (default 1). When set to 0, the current map will be excluded from the end of match map vote panel.
– Full player hitboxes are now used by “cl_weapon_debug_show_accuracy 2” so that the circle appears closer to the target in 3D space.
– Fixed coin journal not being accessible from inventory UI.

[OSX/Linux]
– Made it so “Fullscreen” sets an exclusive fullscreen mode and “Windowed Fullscreen” sets a non-exclusive fullscreen mode. Exclusive fullscreen mode allows for potentially higher performance while making switching back to the desktop slower.

[SPECTATING]
– Added the concommand spec_player_by_accountid that switches observer target to the player with SteamID64 passed as argument.
– Added the convar spec_lock_to_accountid which, when set, will lock the observer target to the specified SteamID64 player. The lock can be set regardless of whether or not the player is currently connected.

[MAPS]

Cbble:
-Added stairs up to B site platform, giving CTs additional options for defending the site
-Updated trees with more accurate collision model
-Fixed rendering error on wall hole model used near bombsite A
-Fixed various bugs (Thanks csgobugtracker.com contributors!)
-Improved visibility from underpass to A site

Mirage:
-Fixed pixelwalk in CT spawn
-Fixed some small seethrough gaps in bombsite A
-Fixed small seethrough gap from Short to Mid
-Fixed grenadecollision on van in bombsite B
-Van now plays proper surface sounds when walking on it
-Stairs in palace and B apartments will now play correct surface sounds
-Fixed potential rendering error on wall hole model used in CT sniper position
-Fixed various bugs (Thanks csgobugtracker.com contributors!)

Cache:
-Minor bug fixes

Nuke:
– Added ladder to bombsite B target
– Top of bombsite B target now opaque
– Added short crate stack to CT outside
– Misc clip fixes
– Improved vcollide on plastic bins
– Fixed spot at CT spawn where weapons could be lost

Collision model update:
-Added more accurate collision model for bombsite models used in Mirage, Inferno, Cache.
-Added more accurate collision model for barrels used in Overpass B site.

19 | Technikjournalismus Student

Mit Konsolen Spielen groß geworden und nun verrückt nach eSport.